Ile mogą być warte zaczepy holownicze?

montaż kompletnego wyposażenia do haka holowniczego jest stosunkowo czasochłonny, jednak samej kuli już dość łatwy oraz szybki. Hak może być przydatny nie tylko do ciągnięcia przyczepy.
Można by na nim również zainstalować dodatkowy kufer, który służy przykładowo do przewożenia jednośladów.

Aktualnie nie ma na rynku nowych aut osobowych, które zaopatrzone są w hak zamontowany fabrycznie na stałe.

Ciekawią Cię różnego typu branżowe wątki? Zatem kliknij to i przeglądaj nasze kolejne wpisy na ten temat. Mamy nadzieję na Twoją opinię.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami unijnymi zaczep powinien być zdejmowany. Jeżeli nasz samochód nie ma tego typu zaczepu i chcielibyśmy go zwyczajnie dokupić, to w asortymencie różnych producentów takiego sprzętu znajdziemy praktycznie jedynie haki z demontowaną końcówką, czyli tzw. kulą. Konwencja wiedeńska o ruchu drogowym zezwala na poruszanie się po różnych krajach samochodem, który pełni warunki technologiczne kraju rejestracji, więc właściciele aut z hakiem zamontowanym na stałe, hipotetycznie nie powinni mieć z takiego powodu kłopotów podczas ewentualnej kontroli na drodze przykładowo w Niemczech.

wózek widłowy

Autor: haru__q
Źródło: http://www.flickr.com
Niestety, w rzeczywistości jest już różnie i rzeczywiście wiele zależy od podejścia konkretnego policjanta. Wróćmy jednak do tematu: w czasie dokonywania zakupów należy zwrócić uwagę na to, czy hak ma homologację e20 lub E20. Wystarczyłoby jedynie, że na produkcie będzie jeden z takich znaków, chociaż mogą one również występować razem. Zaczep powinien mieć również certyfikat PIMOT, czyli Przemysłowego Instytutu Motoryzacji. Na specjalnej tabliczce znamionowej muszą się znajdować takie dane jak: nazwa wytwórcy, data utworzenia i dopuszczalny tonaż.

Ceny najbardziej tanich zaczepów zaczynają się od ok. 200 złotych. Za nieco mniej skomplikowane w eksploatacji urządzenia z końcówką montowaną automatycznie, musimy zapłacić zazwyczaj około 600 zł albo nawet więcej.
Kategoria: Bez kategorii
Tagi: , , , ,