Moc właściwego opakowania jest naprawdę wielka. Zobacz, jak to wpływa na decyzje zakupowe

Opakowania reklamowe są tym elementem reklamowym, który w sposób niezauważalny dla klienta kreuje oraz utrwala wizerunek firmy albo produktu. Opakowania reklamowe muszą właściwie spełniać istotne funkcje – są opakowaniem dla towaru kupowanego w wielu przypadkach w sklepie, reklama w takiej sytuacji jest jakby elementem dodatkowym.

Opakowania

Źródło: roboplast.com.pl
Co najbardziej istotne opakowania reklamowe jednocześnie mogą zaspokajać konkretne wymagania w przeciwieństwie do pozostałych materiałów reklamowych – funkcji tej nie spełniają ani reklamowe ulotki, ani plakaty czy pozostałe formy reklamy. Opakowania reklamowe można w sumie przyrównać do typowych reklamowych gadżetów – rzeczy przekazywanych klientom gratisowo, użytecznych a przy tym w sposób bardzo dyskretny reklamujących produkt, markę lub firmę. Dobry producent etykiet samoprzylepnych opakowań dobrze wie, które typy opakowań pozyskiwać. Nieważne, czy są to opakowania z folii czy tektury, najbardziej sprzedają się te, co właściwie zachęcają klientów.

Kiedy pomyślisz, że warto zgłębić większą ilość danych powiązanych z podnoszoną tu tematyką, zerknij na źródło info (http://manewr.eu/) – tam przeczytasz analogiczne zagadnienia.

Opakowania reklamowe w postaci kreatora wizerunku firmy są także elementem tzw. corporate identity, czyli identyfikacji wizualnej firmy. Kreowane pod tym kątem opakowania są więc składnikiem większej całości mającej za zadanie stworzenie konkretnego obrazu firmy wśród klientów – obecnych klientów, co oznacza tych którzy już nabyli produkt, ale również tych potencjalnych – opakowanie przenoszone choćby na trasie samochód-sklep jest formą bardzo mobilnej reklamy (sprawdź ofertę firmy Roboplast). Oczywiście to kwestia projektu, jak opakowanie jest dobrze zaprojektowane, tj. w sposób przyciągający uwagę docelowej grupy klientów – na pewno do nich trafi.

Wizerunek firmy – już zaprojektowany i wykreowany warto utrwalić w świadomości klientów. Co ważne. opakowania reklamowe są do tego perfekcyjnie. Ich funkcjonalność i sposób wielokrotnego wykorzystania spowoduje, że raz otrzymane przez klienta opakowanie jest w stanie regularnie przypominać o firmie i produkcie.

W ten sposób przyczyniamy się do utrwalenia wizerunku marki. I to najprawdopodobniej najważniejsze zadanie, szczególnie w kontekście czysto ludzkich zachowań – raczej jesteśmy zbieraczami i nie wyrzucamy artykułów, jakie są estetyczne i dość użyteczne. I tak to właśnie funkcjonuje, iż podobno opakowanie to tylko dodatek do właściwego produktu, a faktycznie to niezbędny element większej całości. Trzeba o tym pamiętać.

Kategoria: Bez kategorii
Tagi: , , ,